Długość snu

Długość snu

Ile powinieneś spać? Najnowsze badania pozwalają określić zalecaną długość snu dla odpowiednich grup wiekowych.

- Dzieci w wieku 6-9 lat potrzebują do 11 godzin snu na dobę.

- Nastolatkowie potrzebują go nieco mniej - od 8 do 10 godzin.

Młodzi ludzie posiadają określony rytm dobowy, który pozwala im naturalnie zasnąć.

(Nie powinni go jednak zaburzać siedząc po nocach, na przykład przed komputerem).

- Dorośli w wieku od 18 do 64 lat powinni spać nie więcej niż 9 godzin.

- Natomiast dla ludzi powyżej 65 roku życia, najlepsza długość snu to 7 godzin.

O nocnym odpoczynku powinniśmy wiedzieć jak najwięcej, ponieważ jak podkreślają eksperci w dziedzinie snu - zarówno brak snu jak i jego nadmiar, mogą prowadzić do bardzo groźnych chorób, m.in. cukrzycy, nadciśnienia czy otyłości.

 

ZamknijStrona używa cookies (ciasteczek). W przeglądarkach internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.