Jak lepiej zasypiać

Jak lepiej zasypiać

Jak lepiej zasypiać? Oto lika rad specjalisty od spraw komfortowego snu, by lepiej spać, zasypiać szybciej i spać głębszym snem.

 

1. Relaks

O później porze lepiej czytać piękną powieść, niż oglądać wstrząsający psychothriller w telewizji. Jeśli męczą Cię trudne myśli, najlepiej zapisz je w osobistym pamiętniku przed pójściem spać. To odciąży Twoją głowę i oczyści ją z trosk. 

 

2. Rytm snu

Słuchaj wewnętrznego zegara i idź spać, gdy tylko poczujesz się zmęczony. Śpij o regularnych porach, w miarę możliwości także w weekend, by Twój zegar biologiczny mógł się nastawić.

 

3. Efekty działania światła

Zadbaj o całkowitą ciemność. Przezroczyste firanki i migoczące obrazy z telewizora dezorientują szyszynkę, która produkuje ważny hormon snu - melatoninę.

 

4. Ruch

Często ciało w ciągu dnia nie było na tyle eksploatowane, by wieczorem rzeczywiście czuć się zmęczonym. Dobre efekty daje codzienny spacer w energicznym tempie. Na trzy godziny przed snem wykonuj już tylko ćwiczenia regenerujące – w przypadku dużego wysiłku fizycznego organizm ma trudności ze zwolnieniem tempa.

 

5. Posiłki

Po godzinie 19:00 nie jedz już nic ciężkostrawnego, tylko lekkie pokarmy, na przykład makaron czy warzywa. Do snu nastrajają proste domowe sposoby, np. ciepłe mleko. Można też bez ryzyka uzależnienia zażywać walerianę w formie herbaty lub tabletek.

 

6. Nadmiar snu

Zrezygnuj z południowej drzemki, jeśli masz problemy z zasypianiem lub z przespaniem nocy. Wielu ludzi mających problemy ze snem próbuje spać tak dużo, jak to tylko możliwe. To niewłaściwa metoda, gdyż o byciu wyspanym nie decyduje długość snu, lecz jakość fazy snu głębokiego.

ZamknijStrona używa cookies (ciasteczek). W przeglądarkach internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.